[X]

Nasz serwis korzysta z "ciasteczek". Więcej informacji znajdziesz klikając na ten link.

Aktualnie: 19 marca 2024 07:19 | Imieniny: Józefa, Bogdana, Laili

18192021222324
25262728293031

Nordic Walking

Nordic Walking Park „Przytyk”

Trasa nr 1 Przytyk (zielona)

(długość – 6,9 km; szacunkowy czas przejścia – 1’10 godz.)

6,9-kilometrowa pętla poprowadzona w okolicach Przytyka. Wejście na trasę zlokalizowano na stadionie KS Sokół Przytyk w Przytyku. Po wykonaniu rozgrzewki, której propozycje zamieszczono na tablicy z opisem tras, ruszamy na szlak. Maszerujemy wzdłuż kanału rz. Radomki, przechodzimy przez pieszą kładkę na rz. Radomce i z ul. Rzecznej skręcamy w ul. Polną. Idziemy asfaltową ścieżką i dochodząc do granicy lasu, docieramy do punktu pomiaru tętna i tablicy z zestawami ćwiczeń. Propozycje zestawów ćwiczeń, zamieszczone na tablicy, pomogą w sprawnym ich przeprowadzeniu, a tabliczka pomiaru tętna pozwoli na określenie, w jakim zakresie tętna maszerujemy. Po wykonaniu ćwiczeń wchodzimy do lasu i gruntową ścieżką dochodzimy do asfaltowej drogi, gdzie skręcamy w lewo. Po krótkim marszu po asfaltowym podłożu i za znakami zielonego szlaku ponownie skręcamy w lewo, gruntową drogą przez las wchodzimy na groblę rozdzielającą stawy hodowlane. Na 2,1 kilometrze trasy przechodzimy przez jaz na rz. Radomce i gruntową drogą dochodzimy do wsi Zameczek, miejsca, które w XIV w. dało początek dzisiejszemu Przytykowi. Skręcamy w lewo i ul. Cichą, mijając Urząd Gminy dochodzimy do ronda w Przytyku. Jeszcze krótki odcinek marszu pomiędzy zabudowaniami Przytyka i po pokonaniu niespełna 7 kilometrów kończymy nasza wędrówkę.

Trasa nr 2 Przytyk (czerwona)

(długość – 8,5 km; szacunkowy czas przejścia – 1’30 godz.)

Ciekawa, poprowadzona w formie 8,5-kilometrowej pętli trasa, przeznaczona zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych piechurów. Ze stadionu w Przytyku, gruntową drogą wzdłuż kanału rz. Radomki, ruszamy na trasę. Przekraczamy pieszą kładkę nad kanałem i dochodzimy do ul. Kościelnej, gdzie skręcamy w lewo. Maszerujemy chodnikiem i zachowując szczególną ostrożność, przechodzimy przez drogę wojewódzką nr 740. Skręcamy w ul. Domaniowską i za znakami szlaku maszerujemy pomiędzy zabudowaniami wsi Słowików. Mijając plac rekreacyjny, utworzony staraniem mieszkańców wioski, naszym oczom ukazuje się miejsce, gdzie rz. Wiązownica wpada do rz. Radomki. Po chwili dochodzimy do asfaltowej szosy, biegnącej z Przytyka do Domaniowa, gdzie skręcamy w lewo. Kilkaset metrów dalej, przy tablicy z ćwiczeniami i punkcie pomiaru tętna skręcamy w prawo na gruntową drogę. Idąc w kierunku widocznego w oddali lasu, po lewej stronie mijamy zbiornik rekreacyjny na rz. Wiązownicy. Leśnymi ścieżkami, za znakami szlaku przechodzimy przez wieś Żerdź i na stadionie w Przytyku spinamy pętlę czerwonego szlaku.

Trasa nr 3 Przytyk (czarna)

(długość – 16,4 km; szacunkowy czas przejścia – 3 godz.)

Najdłuższa z tras wchodzących w skład Nordic Walking Park Przytyk, 16,4-kilometrowa pętla, pokonanie której zajmie nam ok. 3 godz. Po wykonaniu rozgrzewki, której propozycja znajduje się na tablicy z opisami tras, ruszamy na szlak. Początkowo przebieg szlaku pokrywa się z zieloną trasą Nordic Walking Park Przytyk. Po pokonaniu pieszej kładki na rz. Radomce trasy rozdzielają się. Zielony szlak skręca w ul. Polną, a my idziemy prosto i przekraczając drogę wojewódzką nr 740, wchodzimy na ul. Targową. Za ostatnimi zabudowaniami skręcamy w prawo na gruntową drogę i maszerujemy w kierunku widocznego w oddali lasu. Przekraczamy kamienny mostek na rz. Dobrzycy (tzw. Zimny Brodek) i leśnymi ścieżkami dochodzimy do mostu na rz. Radomce we wsi Stary Młyn. Na 8,7 kilometrze trasy przy starym młynie wodnym, przekraczamy kolejną rzekę (Wiązownicę)  i dochodzimy do wsi Wrzos. Asfaltowym dywanikiem, przez wsie: Jabłonnę i Podgajek Zachodni dochodzimy do stadionu w Przytyku. Trasa dedykowana osobom o dobrej kondycji fizycznej.