Wymagane dokumenty
1. Wypełniony formularz (druk) wniosku.
2. Dokument tożsamości do wglądu.
3. Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
Przy składaniu dokumentów w sprawie wydania zaświadczenia osoba wypełnia i podpisuje w obecności kierownika zapewnienie.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Zachęta 57 , 26-650 Przytyk, parter, pokój 12,
tel. 48 618 00 95 wew. 48
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie wydaje wybrany kierownik urzędu stanu cywilnego.
Zaświadczenie jest ważne przez okres sześciu miesięcy od dnia wystawienia.
Na wniosek strony do zaświadczenia może zostać wydany formularz wielojęzyczny obowiązujący w krajach UE, będący urzędowym tłumaczeniem zaświadczenia.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38 zł.
Opłata za wydanie formularza wielojęzycznego wynosi 17 zł.
Opłatę można wnieść kartą lub blikiem na miejscu lub przelewem na konto:
Urząd Miejski w Przytyku,
BSRz Radom O/Przytyk
Tryb odwoławczy
Jeżeli kierownik urzędu stanu cywilnego odmawia wydania przedmiotowego zaświadczenia, powiadamia na piśmie osobę zainteresowaną o przyczynach odmowy. Osoba zainteresowana w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej pisma przez kierownika urzędu stanu cywilnego może wystąpić z wnioskiem do sądu rejonowego właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego o rozstrzygnięcie czy okoliczności przedstawione przez kierownika urzędu stanu cywilnego uzasadniają odmowę dokonania czynności.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. Dz. U. 2025 poz. 594),
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.. Dz. U. 2023 poz. 2111)
3. Ustawa z 04 kwietnia 2019 roku o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2019 poz. 860).















