Zgodnie z art. 63 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775), podania oraz inne pisma mogą być wnoszone do urzędu w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Miejskiego w Przytyku na platformie ePUAP pod adresem:
Aby złożyć pismo drogą elektroniczną, należy posiadać konto na platformie ePUAP oraz opatrzyć dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
Ponadto, zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320), istnieje możliwość dostarczania pism za pomocą publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (e-doręczenia). Usługa ta zapewnia bezpieczne i skuteczne doręczanie korespondencji elektronicznej między obywatelami a podmiotami publicznymi.
Aby skorzystać z e-Doręczeń, konieczne jest posiadanie adresu w systemie e-Doręczeń oraz rejestracja na platformie gov.pl. Urząd Miejski w Przytyku będzie dostępny pod adresem
W przypadku konieczności dostarczenia dokumentów na informatycznych nośnikach danych, takich jak płyty CD/DVD czy pamięci USB, można je składać w Biurze Obsługi Mieszkańca, pokój nr 18, I piętro.
Dodatkowe informacje na temat zasad doręczania dokumentów elektronicznych oraz wymaganych formatów plików dostępne są w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 180).
Pouczenie:
Dokumenty elektroniczne niespełniające wszystkich wymagań określonych w:
będą automatycznie odrzucane i pozostaną nie rozpatrzone. W takim przypadku nie będą podejmowane żadne czynności związane z informowaniem nadawcy takiego dokumentu elektronicznego.
W przypadku braku kompletu dokumentów wymaganych do załatwienia sprawy, strona będzie wzywana do ich uzupełnienia zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.